Forretningsbetingelser - Betaling

En opgave faktureres normalt efter endt produktion og levering. Der er dog nogle tilfælde som ikke falder ind under dette.
Blandt disse er bl.a. vores webshops hvor betalingen sker via kreditkort, efterkrav eller kontooverførelse.
Betaling via kreditkort og kontooverførelse sker før vi påbegynder den pågældende produktion.

Hvis du er en virksomhed med et CVR-nummer, så fremsender vi en faktura sammen med et indbetalingskort.
Dette sker efter endt produktion. Det er ikke altid at fakturaen leveres sammen med ordren. I stedet eftersender vi fakturaen, enten som brev eller via email.

Vores normale betalingsfrist for nyoprettede kunder er 8 dage fra faktura-dato og er gældende med mindre andet er aftalt på forhånd.

Ovenstående forudsætter dog at der ikke er nogen anmærkninger ved screening. Alle nyoprettelser gennemgår en ekstern screening.
Resultatet af screeningen bestemmer hvor vidt der tilbydes den normale kredit eller om der eventuelt skal laves en delvis, eller fuld betaling, før en opgave sættes i produktion.

Der pålægges 2% til fakturaens beløb samt et rykker-gebyr ved første rykker, såfremt vi bliver nødt til at sende dig sådan en.
Hvis det når dertil, så er 2. rykker kobineret med et inkassovarsel det sidste du modtager fra os. Vi løser ikke andre opgaver for dig før situationen er afklaret. Det næste du modtager, såfremt vi stadig har et udestående, er en henvendelse  fra enten vores inkassobureau eller vores advokat i form af et inkasso- samt RKI-varsel. Såfremt et udestående ender ved Fogedretten kan vi kræve vores ejendomsret over det leverede indtil fuld betaling har fundet sted.